۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
نشست رییس فدراسیون پارکور آسیا با محمد علیپور
1397/02/09

نشست رییس فدراسیون پارکور آسیا با محمد علیپور

رییس ایرانی پارکور آسیا و عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی طی نشستی با محمد علیپور رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، در این نشست " مهدی سلمانپور" رییس پارکور آسیا به همراه محمد مرادی رییس انجمن پاکور ایران با "محمد علیپور" در خصوص آخرین وضعیت این رشته در ایران و جهان بحث و گفت و گو کردند.
در ابتدای این نشست "محمد مرادی" طی گزارشی فعالیت پاکور در ایران را تشریح کرد و گفت:پارکور ظرفیت و پتانسیل بالایی در ایران دارد و روز به روز به تعداد علاقه مندان به این رشته افزوده می شود و ما در نظر داریم هفته آینده اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کنیم تا با شناخت مستعدین و برترین های این رشته شرایط را برای توسعه پارکور فراهم نماییم.
در ادامه "محمد علیپور" ضمن خوشامدگویی به حاضرین و رییس پارکور آسیا گفت:ما هم اکنون 21 انجمن و بالای 57 رشته ورزشی را تحت پوشش داریم که از این تعداد چند رشته در المپیک حضور دارند و بیش از 10 در رشته در بازیهای اسیایی شرکت می کنند ضمن اینکه برخی از رشته های ما در مسابقات رسمی مثل ایندور گیمز ،بیچ گیمز و... حضور پیدا می کنند و در مجموع بیش از 16 رشته تحت پوشش مورد تایید کمیته بین المللی المپیک(IOC) هستند.
وی در خصوص رشته پرمخاطب "پارکور" اظهار داشت: جوانهای ما رشته های جدید و نوپا را پذیرا هستند و به خصوص گرایش زیادی به رشته های مهیج دارند مثل ورزشهای هوایی که هم اکنون بالای 20 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعدا حدود 6 الی 7 هزار نفر آنرا بانوان تشکلیل می دهند و مسلما پارکور هم بزودی جای پای خود را در ایران باز خواهد کرد و به دلیل ماهیتش علاقه مندان زیادی را جذب می کند.
علیپور تصریح کرد:ورزشکاران پارکور به دلیل بهره مندی از فاکتورهایی مثل شجاعت،تکنیک، آمادگی جسمانی،توانمندی، هوش و ذکاوت،دقت، ظرافت و... به واقع یک هنرمند و ابداع گر هستند و از اعتماد به نفس و هوشیاری بالایی برخوردارند و به همین دلیل جذابیت و میزان علاقه مندی به این رشته چند برابر شده و به جرات می توان گفت که ورزشکاران پارکور به خاطر توانایی منحصر بفردی که دارند می توانند در اکثر رشته های ورزشی موفق شوند و همین موئلفه های مثبت باعث رشد و شکوفایی پاکور در کشورمان خواهد شد.
رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی باتاکید بر توسعه فضای آموزشی در جهت پیشرفت این رشته در ایران گفت:قطعا ما پارکور را مثل رشته های دیگر حمایت خواهیم کرد ولی برای توسعه و پیشرفت این رشته نوپا باید در بحث آموزش و تربیت مربیان و داوران برنامه هدفمندی داشته باشیم که در اینراه حمایت فدراسیون آسیایی و جهانی و اعزام مدرسان مجرب در جهت تزریق آخرین متدها و تکنیکهای این رشته بسیار موثر و حیاتی است.
وی اذعان داشت:بسیار خوشحالم و افتخار می کنم که یک فرد ایرانی ریاست فدراسیون آسیایی این رشته پرطرفدار را بر عهده دارد و انتظار داریم که این رشته با پشتیبانی جنابعالی در ایران گسترش پیدا کند و البته از فعالیت چند ماهه انجمن پاکور در ایران رضایت دارم و امیدوارم با توجه به سازماندهی صورت گرفته شاهد رشد و شکوفایی آن در کشورمان باشیم.
اما " مهدی سلمانپور" رییس ایرانی پارکور آسیا ضمن تمجید از حمایتها و اطلاعات جامع رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی گفت:حضور ایران در مجامع بین المللی پارکور بسیار حائز اهمیت است و تشکیل یک تیم ملی منسجم برای شرکت در مسابقات بین المللی و جهانی و میزبانی این رشته ضروری به نظر می رسد.
وی ادامه داد: به عنوان یک ایرانی شک نکنید که حامی پارکور ایران خواهم بود و برای اعزام مدرسان بین المللی به ایران و حتی اعزام مربیان ایرانی به دوره های آموزشی خارج از کشور اقدامات ویژه ای خواهیم کرد و در جهت تعاملات بین المللی رییس فدراسیون جهانی را به ایران می آورم تا علاوه بر دیدار با شما از فعالیتهای پاکور در ایران آشنا شود.
"سلمانپور" تاکید کرد: ما در هر سال چند مسابقه بزرگ بین المللی در کشورهای مختلف برگزار می کنیم و با تعاملاتی که داریم از سوی اسپانسرها ی بزرگ حمایت می شویم و امیدوارم که بزودی تیم ایران هم بتواند در این رقابتهای مهم شرکت کند و پتانسیل و ظرفیت خود را در این مسابقات به نمایش درآورد.

وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید

نام و نام خانوادگی:


شماره موبایل:


ایمیل:


آب و هوا
اوقات شرعی