فدراسیون انجمن های ورزشی جمهوری اسلامی ایران
www.ifsafed.com

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون انجمنهای ورزشی
دکتر داورزنی:تلاش مجموعه فدراسیون انجمنهای ورزشی و هیات های استانها قابل تحسین است/محمد علیپور:با اعتبارات و امکانات کم، 11 مدال طلا گرفتیم
1396/11/24
مجمع عمومی سالیانه فدراسیون انجمنهای ورزشی از ساعت 14 امروز(سه شنبه) در سالن استاد فارسی اکادمی ملی المپیک و به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، در ابتدای این نشست "محمد علیپور" رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی ضمن خیر مقدم به حاضرین مجمع و مدعوین گفت:باراصلی بر دوش هیات های استانها بوده و موفقیت فدراسیون مرهون تلاشهای دوستان ما در شهرستانها است. وی افزود: با وجود مشکلات و تنگناهای موجود هیات های استانهای مختلف بیلان موفقیت آمیزی بر جای گذاشته اند و به واقع استانهای ما "جبهه مقدم" فدراسیون های انجمنهای ورزشی به شمار می ایند. علیپور اظهار داشت:هر استان 19 انجمن را پوشش می دهد لذا مدیران کل ورزش و جوانان در استانها نباید آنها را به عنوان یک هیات نگاه کنند. سیاست ما استقلال کاری و اعتماد به هیات های استانها است وآنها به خوبی پاسخگوی این همدلی را داده اند که جا دارد از تلاش بی وقفه و دلسوزانه آنها تشکر ویژه داشته باشم. وی در ادامه گفت: از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک انتظار داریم نسبت به این فدراسیون که 9 رشته المپیکی و حاضردر بازیهای آسیایی دارد نگاه جدی تری داشته باشد، متاسفانه بودجه فدراسیون کفاف یک انجمن را هم نمی دهد ضمن اینکه تجهیزات و امکانات رشته های تحت پوشش در داخل کشور تولید نمی شود. به همین دلیل توقع داریم مسئولان محترم نسبت به این فدراسیون پرجمعیت تغییر ذائقه بدهند. رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی همچنین اذعان داشت:3 رشته تحت پوشش ما اعم از ورزشهای هوایی،بازیهای الکترونیک و جت اسکی با وجود تصویب قانون از سوی برخی از سازمانها با موازی کاری موجه می شوند که جا دارد وزارت ورزش در این خصوص بطور جدی ورود کند. علیپور در پایان ضمن ارائه تعداد مدالهای کسب شده در سالهای 95 و 96 تصریح کرد:خوشبختانه ملی پوشان در توفیقاهی این فدراسیون نقش کلیدی داشتند بطوریکه از 11 مدال طلای کسب شده در سالجاری 5 نشان طلا توسط بانوان بدست آمد. اما دکتر "محمدرضا داورزنی" در ادامه این مجمع ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: همانطوریکه آقای علیپور تاکید کرد،فدراسیون انجمنهای ورزشی رشته های متعدد و هیجان انگیزی را پوشش می دهد که برای علاقه مندان به ویژه نسل جوان جاذبه دارد که این رشته ها نیاز به آب،چمن،هوا و فضا دارند که بتوانند پتانسیل خود را نشان دهند و طبعا اکثر این ورزشها شرایط خاصی دارند و تجهیزات و امکانات ویژه ای می خواهند. وی اظهار داشت:توسعه این رشته ها می تواند به جامعه کمک کند و جوانهای مشتاق را ترغیب کند تا به این رشته های جذاب روی بیاورند.مادنبال تحقق ماده 88 هستیم تا این رشته تامین شوند و مشکلات به حداقل برسد. دکتر داورزنی با تمجید از رییس فدراسیون و همچنین روسای هیات های استانها گفت:باید طوری مهندسی کنیم که سالنها در شهرستانها در اختیار هیات های فعال قرار گیرد و در این صورت می توان در راه توسعه رشته های تحت پوشش انجمنهای ورزشی اهتمام کرد. وی در ادامه گفت:جوانان بالنده ما در عرصه علمی و ورزشی به موفقیتهای جالب توجهی دست یافته اند و اعتقاد دارم رشته های هیجان انگیز و جذاب تحت پوشش فدراسیون انجمنهای ورزشی با عنایت ویژه مسئولان پتانسیل کسب مدالهای بیشتر در عرصه رقابتهای برون مرزی را دارد. دکتر داورزنی اذعان داشت:در حال رایزنی و تلاش هستیم تا فعالیت روسای هیات های استانها که بدون چشمداشت زحمت می کشند ،شغل محسوب نشود،در این راستا با سازمان بازرسی رایزنی های لازم صورت گرفته و منتظر مصوبه دولت هستیم تا طوری برنامه ریزی شود دوستان ما در استانها با فراغ بال به فعالیت خود ادامه دهند.