۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
جدال دیدنی 120 دانش آموز در تهران
تبریز قهرمان مسابقات تگ راگبی دهه فجر شد
1391/11/14
جدال دیدنی 120 دانش آموز در تهران
تبریز قهرمان مسابقات تگ راگبی دهه فجر شد
جشنواره فرهنگی ورزشی تگ راگبی گرامیداشت دهه فجر با قهرمانی تیم تبریز به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمن های ورزشی ، مسابقات تگ راگبی ویژه رده نونهالان پسر با حضور 10 تیم از استانهای تهران، قم و آذربایجان شرقی در مجموعه ورزشی حیدرنیا برگزار شد که در پایان نماینده تبریز به مقام قهرمانی رسید.
همچنین تیم ستارگان شمالغرب از تهران در جایگاه دوم تکیه زد و تیم کنگره 60 شمالشرق وقم بطور مشترک در رده سوم قرار گرفتد.
در این جشنواره تیم تهران با 8 تیم بیشترین تعداد تیمهای حاضر در رشته تگ راگبی را در اختیار داشت. این مسابقات با حضور 120 دانش آموز مقطع زیر 12 سال در دو زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی حیدرنیا برگزار شد که حضور برخی چهره های ورزشی پیشکوت ایران از جمله سید مهدی حیدری ،هادی آهنگران در مراسم اختتامیه، جذابیت خاصی به آن بخشیده بود.
همچنین حسن میرزا آقابیگ رییس انجمن راگبی، حسین خبیری دبیرانجمن، چرخچی مسئول کمیته داوران انجمن راگبی، بنی عامریان سرمربی تیم ملی راگبی، مهدی حسنعلی و زهرا نوری رییس و دبیر کمیته تگ راگبی، جمعی از ملی پوشان راگبی، مسئولان آموزش و پرورش شهر قیامدشت، پیشکسوتان فوتبال ایران و خانواده نونهالان از نزدیک تماشاگر این مسابقات بودند.
از نکات جالب توجه در این مسابقات ، قضاوت داوران بین المللی راگبی کشورمان بود. علی درفکی و نرجس شبانی داوران بین المللی کشورمان به همراه نعیم هرجاوی، امید شیرین دوست، سارا رحمانی و حدیث قاسمی اصل کار قضاوت در این مسابقات را بر عهده داشتند.
تگ راگبی که از رشته های جدید در ورزش ایران است به همت مهدی حسنعلی رییس کمیته تگ راگبی ایران و همکاری و کمک میرزا آقابیک رییس انجمن راگبی در حال گسترش در میان رده نونهالان است.
استان تهران و به خصوص شهر قیامدشت از فعالان و پیشگامان این رشته ورزشی است که با تلاش مهدی حسنعلی هم اکنون با دارا بودن 350 دانش آموز مقطع ابتدایی بیشترین تعداد بازیکن را در این رشته تربیت کرده است.
انجمن راگبی کشور در نظر دارد تگ راگبی را به دلیل ایمن بودن و هیجانات خاص آن با همکاری آموزش و پروزش وارد مدارس کند که و صورتی که این موضوع اتفاق بیفتد استعدادهای تازه راگبی ایران از رده نونهالان کشف شده و برای آینده این رشته برنامه ریزی بیشتری صورت خواهد گرفت.
مسابقات فجر 91 که با همت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار گردید ، موقعیت خوبی برای کشف استعداد ها بود تا کمیته استعداد یابی 20 جوان را از دل این رقابتها انتخاب کند.
در حال حاضر ایران میزبانی مسابقات راگبی زیر 16 سال آسیا را در سال 2013 در اختیار دارد و مسئولان انجمن راگبی در تلاش هستند تا با تربیت بازیکنان در این رده سنی بتوانند تیمی قدرتمند را برای این رقابتهای معتبر قاره آماده و تربیت کنند.
مسابقات تگ راگبی دهه فجر سومین مسابقه تگ راگبی در طول سال 91 بوده است؛ جشنواره تگ راگبی جام آینده سازان خلیج فارس در اردیبهشت ماه و مسابقات قهرمانی در شهر قیامدشت در دی ماه از جمله رقابتهای برگزار شده در رشته تگ راگبی بوده است.
البته بدون احتساب امتیاز دو استان آذربایجان شرقی وقم ، تیم ستارگان شمالغرب، کنگره 60 شمالشرق و قیامدشت شهر ری از استان تهران رده های اول تا سوم را کسب کردند.

وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید

نام و نام خانوادگی:


شماره موبایل:


ایمیل:


آب و هوا
اوقات شرعی