۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
مدیرکل دفتر توسعه ورزش های پایه وزارت ورزش و جوانان:
المپیاد استعداد های برتر تضمینی برای آینده ورزش ایران است
1398/04/23
مدیرکل دفتر توسعه ورزش های پایه وزارت ورزش و جوانان:
المپیاد استعداد های برتر تضمینی برای آینده ورزش ایران است
مدیرکل دفتر توسعه ورزش های پایه وزارت ورزش و جوانان گفت: برپایی المپیادهای استعدادهای برتر ورزشی تضمینی برای افتخار آفرینی و ثبت ورزش کشور به عنوان قدرت ورزش در آسیا و جهان مطرح خواهد بود و برای المپیک نیز طرح آینده داری است.
احمدسعادتمند در گفت و گو با خبرنگاران درباره برپایی دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور اظهار داشت: در این دوره ٣٨ فدراسیون ورزشی حضور دارند که در بخش دختران یک هزار و ٤٧ تیم و در بخش دختران یک هزارو ٤٨٤ تیم شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: در مجموع ٢هزار و ٥٣١ تیم ورزشی حضور دارند که در مقایسه با دوره قبل ٢١ درصد رشد داشته است.
مدیر کل دفتر توسعه وزش‌های پایه گفت: در دومین دوره المپیاد ٥٧ رشته در بخش پسران و ٣٩ رشته در بخش دختران شرکت دارند که در مجموع در ٩٦ رشته مسابقه می‌دهند.
سعادتمند در تکمیل این بخش از اظهارات خود افزود: ١٩ استان میزبان استعدادهای برتر کشور است در حالی که در سال گذشته ٢٩ استان میزبان بودند و در مقایسه با نخستین دوره بیش از ٦ درصد کاهش داشته است.
وی گفت: ٣١ هزار و ٣١٦ ورزشکار مربی و سرپرست در این رویداد حضور دارند که سال گذشته ٢١هزار و ٨٨٧ نفر شرکت داشتند. از مجموع ٣١ هزار نفر، ١٤ هزار و ٥٤٣ ورزشکار در بخش پسران و ٩ هزار و ٣٩٦ ورزشکار در بخش دختران حضور دارند.
سعادتمند درباره حضور داوران بومی و غیر بومی در این رویداد ادامه داد: ٢٦٠ داور در بخش دختران و در بخش پسران ٤٢٠ داور بومی قضاوت می‌کنند. در مجموع یک هزار و ٨٣٠ داور غیر بومی قضاوت می‌کند.
مدیرکل دفتر توسعه ورزش‌های پایه گفت: نهضت استعدادیابی به عنوان یک طرح عملیاتی در وزارت ورزش و جوان و در سازمان و برنامه و بودجه به ثبت رسید و برای همین بودجه‌ای برای آن تعریف شده است.
سعادتمند افزود: هدف ما پشتوانه سازی تیم‌های ملی در رده سنی نوجوانان و جوانان است و بعد از المپیک ٢٠١٨ آرژانتین ستادی تشکیل شد و هدفگذاری ما برای المپیک ٢٠٢٢ سنگال است.
مدیر کل دفتر توسعه ورزش‌های پایه هدف دیگر را حفظ استعدادهای برتر ورزش کشور عنوان کرد و گفت: تا بتوانیم باید به ورزش کشور کمک کنیم و قسمت دوم المپیاد ما استعدادیابی از ٧٦٠ هزار نفر است که از دل آن پنج هزار و ٢٠٠ نفر استخراج می‌شود و از این تعداد سعی می‌کنیم نخبگان را شناسایی کنیم.
وی گفت: تلاش می‌کنیم در این طرح تمام جوانب را ببینیم و این طرح استعدادیابی تضمینی برای افتخار آفرینی و ثبت ورزش کشور به عنوان قدرت ورزش در آسیا منطقه و جهان مطرح خواهد بود. برای المپیک نیز طرح آینده داری است.
سعادتمند درباره اینکه آیا امکان اعزام استعدادهای برتر به رقابت‌های برون مرزی وجود دارد یا خیر، گفت که شاید امکان اعزام نباشد اما طی صحبتی که با چند استان داشتیم به شورای معاونان وزارت ورزش پیشنهاد شد، در دهه فجر از تیم‌های خارجی دعوت کنیم تا این استعدادهایی که زیر نظر بهترین مربیان آموزش می‌بینند در شرایط سنی یکسان با این تیم‌ها رقابت کنند.
وی گفت: هدف این است که بتوانیم در این رده سنی انگیزه ایجاد کنیم تا به تیم‌های ملی بزرگسالان راه یابند.
مدیر کل دفتر توسعه ورزش‌های پایه درباره بودجه المپیادهای ورزشی توضیح داد: بر اساس بودجه‌ای که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها در پنج نوبت اختصاص می‌دهد ١٠ درصد از آن برای استعدادیابی در نظر گرفته می‌شود. امسال باتوجه به اینکه آمار ما ٢ برابر شده است و تعداد رشته‌های ورزشی هم افزایش یافته و بودجه نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما مشکلی برای برگزاری المپیاد نداریم.
گفتنی است رشته های راگبی، سپک تاکرا و کیک بوکسینگ واکو از فدراسیون انجمنهای ورزشی در این المپیاد حضور دارند.

وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید

نام و نام خانوادگی:


شماره موبایل:


ایمیل:


آب و هوا
اوقات شرعی