۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
دکتر سلطانی فر:سرعت پیشرفت سپک تاکرا در ایران رضایت بخش است
1397/01/26

دکتر سلطانی فر:سرعت پیشرفت سپک تاکرا در ایران رضایت بخش است

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا با ابراز رضایت از پیشرفت سپک تاکرا در ایران حمایت های فدراسیون جهانی از این رشته را مثبت ارزیابی کرد و علاقه نوجوانان و جوانان ایرانی به رشته های مهیج را ستود و نسبت به اعزام تیم بانوان سپک تاکرا به بازیهای آسیایی جاکارتا ابراز تمایل و امیدواری کرد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در دیدار با دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا که عصر امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد از رشته سپک تاکرا به عنوان یک رشته جذاب و مهیج نام برد و با بیان این که سپک تاکرا تلفیقی از رشته های مختلف است رغبت زیاد مردم بویژه نوجوانان و جوانان در کشورهای مختلف به این رشته از جمله ایران را خوب توصیف کرد.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه رشد سپک تاکرا در ایران را نیز خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: تلاش ما حمایت از این رشته و گسترش آن است و با توجه به پشتیبانی خوب فدراسیون جهانی در سال های آینده خبرهای خوبی را از توسعه این رشته خواهیم داشت.
دکتر سلطانی فر از حمایت فدراسیون جهانی به منظور توسعه و ترویج سپک تاکرا در ایران به نیکی یاد کرد و اظهار داشت : با توجه به شرایط موجود سرعت پیشرفت این رشته که در بین نوجوانان و جوانان علاقمندان خاص خود را دارد با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.
وزیر ورزش و جوانان همچنین از" عبدالحلیم بن قادر" رییس کنفدراسیون آسیایی سپک تاکرا و دبیرکل فدراسیون جهانی این رشته به عنوان مدیری که پیش از این به عنوان ورزشکار این رشته فعالیت داشته به نیکی نام برد و حمایت های او را در قبال پیشرفت سپک تاکرا در ایران مثبت ارزیابی کرد.
دکتر سلطانی فر همچنین پیرامون حضور تیم بانوان سپک تاکرای ایران در بازی های آسیایی جاکارتا که مورد توجه فدراسیون جهانی نیز قرار دارد اظهار داشت: حضور بانوان در رشته سپک تاکرا در میادین بین المللی با توجه به اینکه پوشش اسلامی دارند مورد حمایت قرار دارد و حضور آنها در بازی های آسیایی هم در جلسات ستاد عالی بازی های آسیایی همراه با کمیته ملی المپیک بررسی می شود تا ان شاءالله بتوانند در این رویداد با شایستگی شرکت کنند.
"عبدالحلیم بن قادر" رییس کنفدراسیون آسیایی و دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا نیز در این دیدار از سفر به ایران به عنوان یکی از کشورهای مطرح در سپک تاکرا ابراز رضایت کرد و از دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به عنوان وزیری آگاه و مسلط در امور رشته های مختلف نام برد و حمایت های وی از سپک تاکرا را نیز امیدبخش دانست.
دبیر کل فدراسیون جهانی سپک تاکرا با اشاره به حضور شایسته و عزتمندانه بانوان ایرانی در رویدادهای بین المللی سپک تاکرا اظهار داشت: به عنوان یک مقام مسئول در فدراسیون جهانی سپک تاکرا به وزیر ورزش و جوانان به دلیل حضور بسیار اخلاقی بانوان ایرانی که در هرلحظه با رعایت حجاب کامل اسلامی در مسابقات حضور دارند تقدیر می کنم . بانوان ایرانی در سپک تاکرا الگو و نمونه بانوان کشورهای اسلامی هستند.
وی ادامه داد: از ایران تقاضا می کنم با توجه به اهمیت به مسائل فرهنگی و اسلامی سه مدل از لباس های بانوان را برای سپک تاکرا طراحی کنند تا از طریق فدراسیون جهانی به کشورهای اسلامی ارائه شود.
"عبدالحلیم بن قادر" گفت: ایران قرار است در آبان ماه برای اولین بار مسابقات بین المللی پرشین کاپ را برگزار کند که مسابقات در رده سنی زیر 17 سال برگزار می شود و از ایران نیز 4 تیم می توانند حضور پیدا کنند.
وی با اشاره به اجلاس قبلی فدراسیون جهانی سپک تاکرا گفت: در این اجلاس اتفاق خوبی برای ایران رخ داد و آقای علیپور به عنوان رییس فدراسیون آسیای میانه سپک تاکرا انتخاب شد همچنین آقای آزاد رییس انجمن سپک تاکرای ایران هم به عنوان قائم مقام فدراسیون جهانی و علی فولادی راد به عنوان رییس کمیته فنی فدراسیون جهانی و عضو هیات رییسه این فدراسیون انتخاب شدند.

وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید
 
نام و نام خانوادگی:

 
شماره موبایل:

 
ایمیل:  


آب و هوا
اوقات شرعی