۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
رییس انجمن اسپوکس:
اسپوکس یک ورزش همگانی- قهرمانی است/ مسابقات قهرمانی آسیا را در ایران برگزار خواهیم کرد
1395/09/07
رییس انجمن اسپوکس:
اسپوکس یک ورزش همگانی- قهرمانی است/ مسابقات قهرمانی آسیا را در ایران برگزار خواهیم کرد
رییس انجمن اسپوکس گفت:در تلاش هستیم تا رشته نوپا و جذاب اسپوکس را در سراسر کشور توسعه دهیم و بدنبال آن با برگزاری مسابقات کشوری علاقه مندان و مستعدین این ورزش را شناسایی کنیم.
"محمدرضا هاشم پور"" در گفت و گو با سایت خبری فدراسیون انجمنهای ورزشی با بیان این مطلب افزود: ورزش اسپوکس در سال 1390 توسط بنده در این پایه گذاری شد و اقدامات اولیه برای ثبت رسمی این رشته انجام پذیرفت که در نهایت با تایید معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و معاونت همگانی وزارت ورزش در مهرماه سال 1395 به عنوان زیر مجموعه فدراسیون انجمنهای ورزشی معرفی شد.
وی اظهار داشت:در اولین اقدام شروع به عضوپذیری کردیم و نمایندگان خود را در استانهای مختلف معرفی نمودیم و در حال حاضر اسپوکس در استانهای گیلان،مازندران،قزوین،تهران،خراسان رضوی،زنجان و فارس فعالیت خود را آغاز کرده است.
هاشم پور با اشاره به ماهیت این رشته ورزشی گفت: اسپوکس ورزش "سریع ترین،با هوش ترین و قوی ترین" است که رشته های رزمی و غیر رزمی را در برمی گیرد ودر حقیقت یک ورزش همگانی- قهرمانی است.
او اضافه کرد:یکی از خصوصیات بارز اسپوکس تهیه آسان ابزار و وسایل این رشته است که براحتی در اختیار عموم قرار می گیرد چراکه کلیه این وسایل در ایران تولید می شود و از طرفی این رشته را می توان در سالن،چمن و کنار ساحل هم برگزار کرد.
رییس انجمن اسپوکس در خصوص برنامه های این انجمن برای رشد و توسعه این رشته ورزشی اذعان داشت:قرار است اولین کارگاه آموزشی شامل دوره های تخصصی مربگیری و داوری را دی ماه آینده در رشت برگزار کنیم که در جریان این دوره نمایندگان استانها را معرفی خواهیم کرد.
وی تصریح کرد:اقدام بعدی ما برگزاری مسابقات استانی در بهمن ماه و متعاقب آن برپایی مسابقات کشوری در اسفندماه سالجاری خواهد بود که قطعا در این رقابتها نفرات زبده و مستعد را جهت تشکیل تیم ملی اسپوکس شناسایی خواهیم کرد.
هاشم پور درباره فعالیتهای بین المللی هم گفت:در صدد هستیم با یک برنامه ریزی و با هماهنگی با فدراسیون انجمنهای ورزشی و کمیته ملی المپیک اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را به میزبانی کشورمان برگزار کنیم که در کوران این مسابقات اولین مجمع قاره را برای ایجاد کنفدراسیون آسیا تشکیل خواهیم داد.
او تاکید کرد:اسپوکس هم اکنون فدراسیون بین المللی دارد که با تشکیل کنفدراسیون آسیا تکمیل خواهد شد و در تلاش هستم که فدراسیون جهانی را به عضویت مجامع بین المللی مثل اسپورت اکورد درآوریم.

وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید

نام و نام خانوادگی:


شماره موبایل:


ایمیل:


آب و هوا
اوقات شرعی